maandag 1 augustus 2011

Masterclass Project Management

In het geheel hebben wij ook een masterclass voor gevorderden en hooggeschoolden met ervaring. Om deze lessen te volgen moet men alle onderdelen doorlopen hebben. Verder moeten de deelnemers een coordinerende, een leidinggevende en een managersrol hebben vervuld in het geheel.

Thema
  • Conferentie





  • Masterclass





  • Projecten



  • Organisatie team; DagelijksBestuur
    TEAM 1 — screenwriting with BLOGSPOT.COM
    TEAM 2 — Inside IMAGE PRODUCTIONS
    TEAM 3 — Staat van dienst
    TEAM 4 —  Story board


  • aanmelden voor onze Netwerk;


  • Image Productions
    Goudse rijweg 226
    3031 CK Rotterdam



  • Eindpresentaties



  • Masterclass

    Masterclass voor culturele media producties
    De afgelopen jaren hebben wij van Image Productions gestreeft naar een betere aansluiting en betere toegang tot de huidige televisie aanbod. Zonder de bijdrage van enige Mediafonds of financiele Instituut streven wij er naar om samen met de deelnemers deze masterclass
    te organiseren.

    Met deze projecten dagen wij ervaren mediamakers en ontwerpers uit om samen naar nieuwe vormen van overbrengen te zoeken. Deze samenwerking wordt voortgezet onder de naam Mensen Maken Media. Elk uitzending wordt een hoofdthema gekozen dat maatschappelijke urgentie of aandacht heeft.

    Doelstelling
    Onze insteek richt zich op de eerste plaats op de aanmeldingen voor deelname aan onze redacties die zijn opgezet om andere, nieuwe of experimentele media-vormen  te ontwikkelen door mensen en organisaties uit uit de buurt en op verschillende media-terreinen uit te nodigen om mee te doen. Ons streven is ook gericht op het bij elkaar brengen van onze contacten en hen zo te instaleren dat zij kunnen functionerenen volgens een overkoepelende inzicht.

    Deze masterclass zal voor de deelnemers een verbreding van het vakgebied en verdieping op thematische onderdelen kunnen zijn.

    Vorm
    Deze masterclass heeft de vorm van een gehoorzaal waar men de thema's hebben afgebakend met samenhang tussen de projecten en aanvullende inzamelingen van de overige redacties. Alles wordt aangestuurd en georganiseerd vanuit het advies raad, de thema keuze en degene die zich melden voor onze netwerken van wisselende partijen. Dit jaar zijn het overheersend sociaal bewogen organisaties, scholengemeenschappen en het bedruhfsleven in Rotterdam en omstreken. 

    De masterclass wordt begeleid door specialisten op het gebied van begeleiden van groepen mensen op het gebied van onderzoek en theorie, programma management en Virtueel inzet. Tijdens de bijeenkomsten zijn er steeds twee begeleiders aanwezig die naast de uitleg ook een lezing over hun taak als begeleiding geven.

    Ieder team kan naast interne begeleiding ook externe kennis vergaren door kunde op te slaan ten behoeve van de keuze. Daarbij kan men deelnemen aan losse workshops als;  programmeur, animator of andere specialistmen.

    Resultaat
    Deelnemers werken aan een geformuleerde ‘vraag’ dat ontstaan is door de innovatie teamdat op zich weer resulteerde in een thema of onderwerp dat bespreekbaar moet wordrn grmaakt bij onze talk show of demo voor onze culturele media producties. Dit kunnen projecten zijn gericht op installaties, interactieve DVD’s tot het samenstellen van documentaires al dan niet met een webblog of site. 

    Een demo wordt gepresenteerd tijdens de publiekspresentatie.

    Deelname
    Onder Participanten verstaan wij niet alleen diegene die zijn media-sporen binnen het vakgebied hebben verdiend maar ook degenen open staan voor experimenten en degene die met nieuwe idealen willen bereiken.  Deelname geschiedt op uitnodiging na aanmelding via onze mail. 

    Afronding
    Geinteresseerde Deelnemers leveren tot de dag van de presentatie een inschrijfformulier voorzien van een kort verslag van waarom je deel wil nemen aan de masterclass en een vul je projectverwachting in. Wie het project daarna live mee wil maken,  krijgt de mogelijkheid om plaats te nenem in een instantproject dat ter plaatse uitgevoerd zal worden.

    Deelnemers mogen ook besluiten om later een inschrijfformulier in te dienen. Ze kunnen eventueel in een later stadium ook een aanvraag indienen via de weblog http://www.imagetvproductions.blogspot.com/  (dit staat los van de masterclass).

    Planning
    De masterclass vind plaats tijdens de 10 bijeenkomsten en begint met een conferentie in Oktober en eindigt met een publieke presentatie van de resultaten om de 3 maanden. Daartussen worden wekelijkse bijeenkomsten georganiseerd – steeds op dinsdag of donderdag (inclusief avond) en in het weekend op afspraak. Deze workshops vinden plaats op het grotekerk plein in Rotterdam Centrum.

    Programma / Programme

    • Oktober: conferentie 
    • Oktober; introductiedag deelnemers 
    • november : start masterclass  Digital Methods
    • december; masterclass visualizering 
    • maart       ; masterclass web-contacten nieuwe media & publieksstrategie 
    • junie       :  masterclass publiekstest
    • sept        ;  masterclass proefpresentatie

    Masterclass

     media ontwerper

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten